Майже 63% користувачів української соціальній мережі Facebook у червні-вересні 2022 року поширювали на своїх сторінках фейки та маніпуляції. Це дані 4-ї хвилі дослідження рівня інформаційної гігієни українців у Facebook, проведеного волонтерською ініціативою “Як не стати овочем”.
Результати 2022 року зафіксували оптимістичний момент – інформаційні операції путінської машини пропаганди втрачають свою ефективність в українському інфопросторі. Так, у вересні-грудні 2020 кількість користувачів Facebook, які поширювали дезінформацію, була вищою – 73%.
Але за кулісами оптимістичних даних залишається те, що кожен другий користувач українського Facebook все ще поширює повідомлення, які підсилюють інформаційні операції ворога. Це в умовах, коли соціальні мережі є джерелом новинної інформації для 74% українців.